Skolskjuts/elevresa - Ansökan

LÄS MER

OBS! En ny ansökan om skolskjuts eller ersättning för elevresa ska göras inför varje nytt läsår! 
Här kan du som är folkbokförd i Landskrona stad ansöka om skolskjuts (elev i grundskolan) eller ersättning för elevresa (elev i gymnasieskolan). 

Ansökan kräver att du identifierar dig med bank-ID vid inloggning i tjänsten och vid signering av ansökan. Saknar du ett bank-ID kan du besöka stadens Kontaktcenter i receptionen på Stadshuset så kan de hjälpa er med ansökan. 

Har du beviljats ett skolkort för resor med kollektivtrafiken ska du behålla detta kort medan du går i skolan, även under din gymnasietid, eftersom nya biljetter läggs på samma kort inför varje läsår då du beviljats ersättning. Detta gäller även skolkort du fått under grundskolan, samma kort kommer att användas även under din gymnasietid om du beviljas ersättning för elevresa. 

Vid förlorat eller skadat kort kan du köpa ett nytt i vårt Kontaktcenter för 300 kr. Om ditt kort slutar fungera ska du ta med kortet till Kontaktcenter som ersätter det utan kostnad under förutsättning att kortet är oskadat. 

Tänk på att en ny ansökan också ska göras om omständigheterna för beslutet ändras, till exempel om eleven byter skola eller flyttar till ny adress. 

Mer information om skolskjuts och ersättning för elevresa hittar du på stadens hemsida 

https://www.landskrona.se/utbildning-barnomsorg/elevresor-skolskjuts-inackordering/  

 

Behandling av personuppgifter 

Landskrona stad behandlar dina personuppgifter för att handlägga ditt ärende. Vill du läsa mer om detta kan du klicka på denna länk: Utbildningsnämndens personuppgiftsbehandling - Landskrona stad 

Följande behövs för e-tjänsten

  • Inloggning
  • Signering