Vilka åtgärder kan man utföra i e-tjänsten?
- Komplettera ett pågående ärende / bemöta ett klagomål
- Skicka ett meddelande till handläggare
- Ta del av handlingar/beslut i ärendet
- Överklaga ett beslut (ska inkomma inom 3 veckor från den dag du tog del av beslutet)
Hur du loggar in i e-tjänsten:
- Du kan se dina ärenden genom att logga in med din E-legitimation/BankID om du är registrerad som en part i ett ärende hos kommunen med ditt personnummer antingen som privatperson, som företagsombud eller som enskild firma.
- Ser du inte dina ärenden när du loggar in innebär det att du inte är registrerad som part i ärendet med ditt personnummer. Då behöver du logga in genom att ange det ärendenummer och fastighetsbeteckning som ärendet gäller. Ärendets beslutshandlingar blir då synliga för dig. Andra handlingar och händelser döljs.
Vad som händer när du skickat in din komplettering, bemötande, meddelande eller överklagan
Vi kommer att gå igenom de handlingar eller synpunkter som du har lämnat in och då göra bedömningen om huruvida vi kan ta beslut eller hur vi ska gå vidare i ärendet. Om vi saknar något ytterligare kommer vi att höra av oss till dig.
Inloggning i e-tjänsten
- Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Kontakta istället miljo@landskrona.se
- Du måste ha E-legitimation/BankID för att kunna använda e-tjänsten.
- Om du agerar för ett företag kommer du kunna ange det i tjänsten, men du loggar alltid in med ditt personliga BankID.
OBS!
E-tjänsten avbryts om du är inaktiv mer än 60 minuter. Glöm därför inte att trycka på SPARA-knappen.